Mentor, Leo Kočevar,  je tako opisal potek dela na krožku Obdelava fotografije v programih Office:

Namen in načrt krožka                                                                     

Namen krožka: kako pravilno in koristno uporabiti digitalne fotografije s programi, ki jih imamo že naložene na računalniku, torej Windows 10 in Office programi.

Epidemija korona virusa nas je prisilila za delo na daljavo. Na začetku smo imeli nekaj težav, vsi smo se morali naučiti program Zoom, zaradi uporabe datotek, velikosti precej nad 25 MB, pa tudi Wetransferja. V 14 dneh nam je to uspelo usvojiti, v veliko pomoč nam je bila Biserka Bajec, in ravno njena vztrajnost je botrovala, da krožek še deluje in bo tudi uspešno končan. Od skupine 10 prijavljenih nas je ostalo 7.

Še več, v prihodnje, če bomo imeli podobna predavanja, jih bomo imeli na daljavo preko aplikacije ZOOM, saj tako nismo odvisni od prostorov, kje predavanje bo, ni se potrebno voziti iz oddaljenih krajev … Pri delu na daljavo tudi ni nujno, da imamo vsi prenosne računalnike, tudi nositi jih ni potrebno na predavanje. Najbolj pomembno pa je, da lahko ustvarimo manjše skupine ali delamo individualno, če se pri kom kaj zalomi. Naše geslo je: Zmoremo in vsi bomo znali vse.

Program dela je bil nastavljen zelo ohlapno, saj nisem vedel, s kakšno skupino bom delal in kako hitro se bomo pomikali med poglavji.

  •  Začeli smo z urejanjem fotografij. Nismo se ukvarjali, s čim bomo fotografijo naredili, zanimalo nas je, kako jo urediti tako, da bo uporabna in všečna za to, za kar jo rabimo. Za urejanje smo uporabili program Fotografija, ki je del Windows 10. Z njim smo urejali fotografije in filmčke. Nismo fotografirali, vsi so dobili napisanih nekaj osnov fotografiranja, za delo pa smo uporabili že narejene fotografije.

Z željo, da bi kljub vsemu vsaj malo fotografirali in raziskovali, sem si omislil rdečo nit našega dela: Drevesa, Spomeniki in Razglednica mojega kraja. Temelj našega dela je še vedno: za dober izdelek je kljub ostalemu znanju potrebna dobra fotografija.

  •  Fotografije smo začeli uporabljati v Wordu. Z njim smo izdelali čestitke, ki so kombinacija fotografije in teksta, določene velikosti. Naučili smo se pravilno pisati naslove na kuverte. Urejali smo različne izdelke, ki morajo biti malo lepše oblikovani. Seveda smo znanje uporabili pri naši »rdeči niti«. Naučili smo se izdelati fotoalbum z Wordom.  
  • Naslednji korak je Power Point (PP). PP je uporaben, ko želimo neki dogodek predstaviti malo drugače. Starejši smo, naše stare spomine lahko zanimivo uredim, novejše dogodke pa sodobno oblikujemo s kombinacijo fotografij, filmčkov, tekstov in glasbe. Vse te zadeve potrebujejo nekaj več časa, da jih izdelamo. Časa imamo upokojenci dovolj in če je volja, so rezultati odlični, zadovoljstvo ob ogledu izdelka pa veliko. Pri delu smo se naučili tudi nekaj trikov, ki so nam lahko v veliko pomoč. 
  • Naslednji in zadnji korak je Muvie Maker (MM), tudi del Windowsov. Z njim lahko iz naših filmčkov in fotografij izdelamo zanimive izdelke. MM nam z zanimivimi animacijami izdelke naredijo lepše in še bolj zanimive.

Moj način predavanja je usmerjen tako, da slušatelji vidijo, kako delam jaz, in nato to kasneje naredijo še sami. V pomoč so jim lahko posnetki predavanja in filmčki, ki jih pripravim, da jim olajšam delo. Individualno rešujemo težave tudi tako, da se povežemo preko Zooma; tako lahko vidim, kje se je delo ustavilo, in rešimo težavo pred naslednjim predavanjem.

Sedaj, ko smo predelali vso snov, sledijo še filmčki snovi – predavanj, ki jih bomo shranili in si jih ogledali kasneje, ko bomo hoteli kaj narediti, a smo že malo pozabili.

Po vsakem predavanju so slušatelji dobili zapisnik dela in domačo nalogo, ki je bila naravnana tako, da sem videl, kako so snov razumeli. Prvo uro naslednjega predavanja je sledil pregled domačih nalog (slednje niso obvezne), kjer smo popravili napake, po potrebi pa sem dodatno razložil slabše razumljeno ali preslabo predstavljeno snov.

Na vsakem zapisniku je bil stavek:

»Če se kje zalomi, mi napišite težavo na moj e-poštni naslov, poklical vas bom po telefonu in skušali jo bomo rešiti individualno ali pri naslednji uri.«

ali

»Pri delu morate uživati, ker se vam pri teh letih ni potrebno ukvarjati s čimer koli, česar si ne želite. Tudi letos bomo delali tako, da boste vsi znali vse. Če se kje zalomi, mi napišite težavo na moj e-poštni naslov, poklical vas bom po telefonu in skušali jo bomo rešiti individualno ali pri naslednji uri.«

  •  Predavanja trajajo od 120 do 150 minut, in sicer enkrat tedensko. Planiranih je bilo 30 ur. Koliko jih bomo udejanjili, bomo videli, ko bomo končali. Nove snovi ne bo več, prešli smo na režim, ko se dobimo na 14 dni, kjer pregledamo domače delo. Tako bo do pomladi – če bo volja in potreba.

Delamo na estetiki, dodatno obrazložim, kar ni bilo najboljše razumljeno. 

Zaradi Zooma je vse to enostavno in uporabno tudi za kasnejša srečanja na deževen dan – to prepuščam animatorki Biserki, ki je in bo naša povezovalka. Dobimo se lahko le na klepetu, morda nekoč tudi na kakšni »realni« kavici.

  • Predvidena je tudi predstavitev krožka na Sredinih srečanjih na UNI 3, nekje v marcu ali kasneje (neobvezno). Tudi razstava naših del bo na občini, ko se epidemija umiri; tudi to je neobvezno. Bomo videli.

Posnetek zaslona z dne 17.11.2020.

Objavila 24.01.2021. Zdenka Uršnik